Žiadne tvrdé tréningy! Toto sa stane s vaším telom, ak sa začnete každý deň prechádzať

By

Niet pochýb o tom, že chôdza patrí medzi najúčinnejšie fyzické aktivity, do ktorých sa treba určite zapojiť. Okrem toho, že chôdza je absolútne bezplatná, prináša aj množstvo zdravotných výhod. Fyzická aktivita sa v súčasnosti zdá byť pre mnohých ľudí veľký problém. Podľa štatistík asi 80 percent Američanov vo veku 25-64 rokov nie je tak fyzicky aktívnych, ako by mali byť.

Ak nie ste fanúšikom posilňovne alebo ťažších tréningových programov, chôdza môže byť veľkou alternatívou cvičenia.

Čo získavame každodennou chôdzou? Viac sa dozviete nižšie.

Výhody chôdze: Je to najviac z vášho tréningu! Podľa výskumu, chôdza je schopná udržať naše celkové zdravie. Od vyvažovania indexu telesnej hmotnosti až po udržanie čo najvyššej energie. Dokonca aj 30 minútami chôdze denne môžete urobiť svoju zdravotnú povinnosť.

Tu sú hlavné výhody chôdze:

  • prevencia kardiovaskulárnych problémov
  • riešenie vysokého krvného tlaku a ischemickej choroby srdca
  • prevencia cukrovky
  • potláča príznaky depresie
  • zabraňuje úzkosti
  • chráni telo pred demenciou a Alzheimerovou chorobou
  • chráni pred artritídou
  • vyvažuje hormonálny stav
  • znižuje príznaky PMS
  • spravuje problémy so štítnou žľazou
  • dopĺňa väčšiu energiu
  • lieči únavu

Medzi špecifickejšie výhody chôdze patria:

  • chudnutie
  • dokonca aj tá najslabšia prechádzka vám môže pomôcť k tomu, aby ste znížili váhu. Na rozdiel od náročných tréningov, chôdza má hladší prístup a stále prináša vynikajúce výsledky, pokiaľ ide zbavovanie sa kíl
  • chráni kĺby
  • chôdza je aktivita s malým dopadom, ktorá prináša výhody, hlavne z dôvodu jej miernejšieho rytmu. Na rozdiel od behu alebo joggingu, chôdza môže chrániť vaše kĺby pred bolesťou a dislokáciou, a bude aj naďalej prínosom pre vaše telo, pokiaľ ide o zlepšenie krvného obehu, hladiny energie a nálady.
  • kardiovaskulárne zdravie
  • chôdza pomáha srdcu lepšie ako akékoľvek iné cvičenie. V skutočnosti, chôdza môže nielen posilniť srdce, ale tiež prispieva k udržaniu pevnej srdcovej frekvencie, krvného tlaku, a udržiava optimálny príjem kyslíka.
  • výkyvy nálad a depresia
  • keď chodíte, mozog sa lepšie okysličuje , a preto funguje lepšie. Akonáhle je mozog „na vašej strane“, chôdza pomáha predchádzať výkyvom nálady, depresívnym stavom a emocionálnym zdravotným problémom.
  • zdravie kostí
  • kosti a kĺby môžu ťažiť z denných prechádzok. Chôdza pomáha predchádzať príznakom osteoporózy a môže posilniť kostnú štruktúru, čím sa predchádza zlomeninám.

Aký je ideálny režim chôdze?

Prechádzky sú úžasné, prídete na svoje vlastné tempo. Napriek tomu, podľa odborníkov, chôdza 3-4 míľ za deň je priaznivá na chudnutie efektívnejšie.

Niektorí ľudia sa angažujú v chôdzi počítaním svojich krokov, čo môže tiež pomôcť procesu. Typicky, okolo 10.000 krokov denne (alebo 4-5 míľ) by vám malo poskytnúť najväčšie fyzické výhody. Majte na pamäti, že chôdza by mala byť vaša každodenná rutina, ak vám záleží na dopade jej účinkov..

Ako dostať čo najviac z mojich prechádzok?

Pri chôdzi je dôležité, aby sa vaše telo zohrialo a bolo pripravené na činnosť. Tu je niekoľko užitočných tipov, ktoré vám pomôžu čo najviac:

Začnite pomaly chodiť a zvyšujte tempo každým jedným dňom. Na začiatok s 15-20 minútami chôdze a postupne zvyšujte dobu chôdze, ako sa budete cítiť ,každý podľa seba individuálne. Rozcvičte sa, ale netlačte svoje telo príliš rýchlo, pretože sa môžete zraniť. Snažte sa pred chôdzou nestrečovať. Strečing je dôležitý pri náročnejších cvičeniach, ale pri chôdzi je najlepšie, ak to robíte na konci vašej prechádzky.

Pri chôdzi udržujte pevné držanie tela. Udržujte ramená a čeľuste uvoľnené, hruď narovnaná a vaše dýchanie vyrovnané.
Keď ukončíte svoju prechádzku, začnite znižovať tempo a nezabudnite sa natiahnúť a dokonca robiť dychové cvičenia na dosiahnutie optimálnych výsledkov.

Najdôležitejšou vecou pri chôdzi je začať s ňou pomaly. Chôdza je zábavná a môže byť omnoho výhodnejšia ako hardcorové tréningy. Vypočujte si svoje telo a myseľ a naučte sa, ako to využiť v praxi, pretože chôdza je viac než len cvičenie. Je to spôsob, ako znovu zaviesť fyzické a emocionálne zdravie a akonáhle prídete na jej čaro … jednoducho sa stáva životným štýlom.

You may also like